Μακρυχώρι Λάρισας

Μακρυχώρι Λάρισας

Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΓΟΝΝΩΝ ΚΑΙ ΜΑΚΡΥΧΩΡΙΟΥ


    ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ
    Σχετικά με τη  συνένωση των Γυμνασίων – Λυκείων Μακρυχωρίου και Γόννων θέλω να δημοσιευσετε  τα εξής.
   Απ' οτι φαίνεται το ΥΠΕΠΘ  θέλει να μειώσει το κόστος λειτουργίας των Σχολείων με κάθε θυσία. Στην περίπτωση ομως των δύο Γυμνασίων-Λυκείων  Μακρυχωρίου και Γόννων  η  φημολογούμενη πρόταση της Περιφερειακής Δνσης Θεσσαλίας  για τη λειτουργία μόνο Λυκείου στο Μακρυχώρι και μόνο Γυμνασίου στους  Γόννους δεν θα μειώσει αλλα μάλλον θα αυξήσει το κόστος λειτουργίας των Σχολείων για τους  εξής λόγους.
1)    Θα   διπλασιασθούν  τα  τμήματα του Γυμνασίου στους Γόννους και του Λυκείου στο Μακρυχώρι οπότε θα χρειάζεται πάλι ο ιδιος αριθμός διδασκόντων.
2)    Θα χρειάζονται επιπλέον τρια λεωφορεία για την μεταφορά των μαθητών ,δύο λεωφορεια για το Γυμνάσιο, απο Μακρυχώρι προς τους Γόννους  και ενα λεωφορείο γαι το Λύκειο, απο τους Γόννους στο Μακρυχώρι δηλαδή ενα επι πλέον ετήσιο κόστος  περιπου εξήντα χιλιάδων  ευρώ .
     Το ερώτημα επομένως είναι προς τι αυτής της μορφής η ενοποιήση Σχολείων ,οταν δεν λύνει κανένα παιδαγωγικό πρόβλημα  και απλώς δημιουργεί αναστάτωση στις κοινωνίες των  χωριών μας,  αφου ολες σχεδόν οι οικογένειες θα εχουν τα παιδιά τους στους  δρόμους με οτι αυτό συνεπάγεται.
     Το μονο που μπορεί να κάνει ευκολα  το ΥΠΕΠΘ   είναι να ενοποιήσει το Λύκειο και το Γυμνάσιο Γόννων ,ωστε να  εχει εναν Διευθυντή στη Νεα Σχολική μονάδα.
      Με τη μορφή αυτή λειτούργησαν με επιτυχία τα τελευταία εικοσι χρόνια αρκετα Γυμνάσια με Λυκειακές τάξεις  στη χώρα μας ,αφου ο Δντής μπορεί  να αξιοποιήσει το Διδακτικό προσωπικό σε ολες τις τάξεις του Γυμνασίου και του Λυκείου .
Μακρυχώρι 10 Μαρτίου 2011
 Σαίτης Χρήστος Μαθ/κός 
Τ. Δντής του Γυμνασίου Λυκείου Μακρυχωρίου Λάρισας.

ΣΧΟΛΙΟ. Αν θέλουν να μειώσουν το μισθολογικό κόστος στην Εκπαιδευση πρέπει
α) Να μην διορισει το ΥΠΕΠΘ καποιες ειδικότητες για πολλά χρόνια, αφου σήμερα περισευουν και οι αντιστοιχες Καθηγητικές Σχολές να  μειώσουν δραστικά τους εισακτέους.
β)  Να ελαχιστοποιηθούν τα μαθήματα επιλογής ,γιατί δεν  μπορεί να προγραμματισθούν οι αναγκες  των Σχολείων σε διδακτικό προσωπικό και
γ) Να  επιστρέψουν στα Σχολεια οι απεσπασμενοι σε Υπουργεία, Γραφεία Εκπ/σης, Βουλευτικά Γραφεία και να καλυφθούν αυτές  οι θέσεις απο τους περισευάμενους  διαφόρων Οργανισμων  του Δημοσίου που καταργούνται.